Na základě výzkumu kombinovanými etnografickými metodami (zúčastněné pozorování a životní příběhy) autorka nabízí vhled do variant identifikace s hraním role zdravotního klauna (tj. s terapeutickým komitmentem k této pomáhající profesi); a do využívání imaginace a smíchu při jejím naplňování.
Nabízená inspirace může být zajímavá nejen pro ty, kteří se plánují angažovat či jsou angažovaní ve zdravotní klauniádě, sociálním cirkusu či cirkusové pedagogice. Zajímavá může být pro všechny, kteří se plánují či jsou angažovaní v terapeutickém, samaritánském (Good Samaritan) komitmentu k pomáhající profesi: speciální pedagogové; učitelé při zvládání inkluze; psychologové;…
25.4.2022; 11:10 – 12:40; Aula; PedF UK; Rettigové 4, Praha 1
Francesca Gobbo
(former Professor of Intercultural Education & Anthropology of Education, University of Turin (Italy); Honorary Member of the „European Educational Research Association“)
byla profesorkou interkulturní edukace a antropologie edukace na Turínské univerzitě – do roku 2014, kdy oficiálně odešla do důchodu.
Působila též na UC Berkeley, Yale University, Harvard University, University of Reading a Karlově univerzitě.
Zkoumá a učí aktuální pedagogická témata z komparativního a mezioborového hlediska, které kombinuje edukační teorii s metodologickým a teoretickým přístupem kulturní antropologie a antropologie edukace